"American Style Barbecue"

Ja, det stod som sagt i vår broschyr att det skulle vara American Style Barberque med fri mat och mingel, nnice tänkte jag och Linnéa som också är från Uppsala. Wille stackaren var ganska groggy i sin feberdimma och var tyvärr tvungen att stanna hemma. Jag kom hem från frissan (var ju tvungen att slinga håret så man lever upp till den blonda bilden av hur en svenska ska se ut) och besök på Campuset sjukhus/vårdcentral efter att ha lämnat in papper för vaccinationer (jag slapp göra tuberkulostestet vilket jag är så glad för!) och var allmänt svettig eftersom det varit över 30grader varmt här. Bytte snabbt om och kastade mig iväg för att ta bussen (som är gratis 24/7 för alla studenter), en buss som såklart var sen. Powergick istället till stället och kom fram med en kurrande mage redo för some fiiiine American Style Barbeque! Möttes av ett gäng indiska föräldrar och några dammiga lärare och ett halvtaffligt bord med några burgare och korvar. Ingen Linnéa. Lyckades hitta Linnéa sittande gömd bakom en trappa sedan hon blivit ivägkörd precis som alla andra hungriga utbytesstudenter eftersom maten endast var till de föräldrar som varit på ett föräldramöte en trappa upp.
 
Jag påväg till BBQ
 
 
What the fuck tänkte jag, jag är här för gratis mat och har inte ätit sedan frukost så två små blonda svenska flickor kan de väl bjussa på mat också. Blinkade lite till en fet dam som sa att de hade massor med mat över så det var bara att hugga in! Vi kände oss dock lite malplacerade bland alla indiska föräldrar så vi gick iväg och satte oss på en bänk i skymundan. Lyckades dock spana in tre andra tjejer som satt på marken en bit bort så vi gick dit och slog oss ned. Det visade sig att de också var utbytesstudenter, en från Belgium, En från England och en från Indien. Hon från Indien hade i princip aldrig bott där utan flyttat runt till massa olika länder och nu senast bott i Shanghai. Linnéa undrade lite skämtsamt om hennes pappa var diplomat och vi fick då till svar att hon inte fick veta vad hennes pappa jobba med.. Okeeej, vi frågade inte mer om det.
 
Senare kom till fler och fler som slog sig ned och efter någon timme var vi nog drygt 20 pers så då erbjöd sig den här tjejen från Indien att vi kunde gå till hennes boende som var som höghusen i Flogsta deluxe. Det var studentboende med personal i receptionen, simbassäng, två biljardbord och en stor öppenspis i mitten av ett stort rum som påminde om en hotell-lobby. Jag hade en jättetrevlig kväll och snackade mest med en kille och tjej som var från samma universitet i Belgien som läser juridik. Hoppas på att träffa dem senare på onsdagkväll och bjuda med dem ut när jag fyller år på torsdag.
 
Jag tillsammans med de två juriststudenterna från Belgien
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0