De dyra nationerna i Uppsala

 
Känns som att jag har varit sjuk i en evighet, även om det egentligen bara var igår som jag var sängliggandes. Idag känns det mycket bättre men jag ska ändå försöka att ta det lugnt. Filippa fyller ju år på torsdag och då tycker hon att vi ska "gå till någon bar och observera".. Det låter ju trovärdigt, speciellt med tanke på att Becky (hon som är från USA, har pluggat här i två år, var på utbytestermin i Uppsala i våras och hjälpte oss att handla grejer i förrgår) förklarade att hon tyckte att alkoholen i Uppsala var så dyr. "Även på nationerna?" frågade vi. "Ja, här kostar en öl en dollar (6,5 kr) och en drink 1,5-2 dollar (runt 10 kr) i barerna". Det är möjligt att ölen smakar skosula och att drinkarna är väldigt svaga, men ändå, shit vad billigt! Vi får se hur det blir på torsdag, men något kul ska vi hitta på i alla fall.
 
Hela staden är full av gråa ekorrar. I Sverige ser man någon ibland, här sitter det flera stycken i varje träd. De är jäkligt söta och verkar inte alls vara rädda för människor.
 
Igår köpte vi (Filippa snarare, jag låg som nämnt utslagen i sängen) äntligen en vattenrenare. Den tar bort den starka smaken av klor från kranvattnet och vi slipper nu förhoppningsvis handla vatten på flaska. Det första Filippa gjorde när hon kom hem med renaren var att stolt visa upp den för att sedan slänga i den i diskmaskinen. En stund senare kom hon med den nydiskade renaren och sa att det blivit en spricka i den. Hon läste på kartongen där det stod med stora bokstäver "DISKAS EJ I MASKIN". "Oj" sa Filippa, gick tillbaka med den till affären och sa att den var trasig när vi köpte den. Nu har vi en ny som hittills inte gått sönder.
 
Filippa har säkert mycket mer att skriva om sin dag igår, hon var ju bland annat på loppis i ett mexikanskt garage. Jag slutar här men någon av oss skriver eventuellt lite mer senare ikväll, jag ska gå och vila nu för att försöka tillfriskna. I veckan ska det bli över 30 grader varmt här på dagarna, hoppas att vädret och humöret är bra i Sverige också!
 

Kommentarer
Postat av: Josse

Haha så typiskt Filippa! 😆

2013-08-22 @ 01:46:19
Postat av: Josse

...Krya på dig Ville!

2013-08-22 @ 01:47:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0