International students check-in

Just nu sitter vi i en av skolans huvudbyggnader som kallas the Union och som ligger jättefint vid campusområdets mitt, the Quad. Vi är här för att skriva in oss och få något som kallas för ett i-card som ger oss fri tillgång till de både enorma gymanläggningarna som finns här, gratis buss och andra förmåner som man får som student. Det är jag, Wille och säkert 130 kineser som är här. Känns ytterst exotiskt! När vi är klara här och om klockan inte är för mycket blir det att åka hem, plocka fram bikini och dra till poolen vid gymmet eftersom det redan vid kl.8 i morse var 23 grader ute! Nästa mission för mig är att hitta en schysst frisör också medan Wille trånar efter att hitta ett vrålåk till cykel, vi får se vart dagen slutar..
 
 
 

Kommentarer
Postat av: helena malmqvist

Hej mina älskade "ungar"!!
Det ser ut som ni har det mesta under kontroll och jag hoppas du Wille mår bättre idag! Blev så full i skratt när jag läste om ditt / mitt trix att lämna tillbaks "trasiga" saker till affären och få ny tillbaks, det är väl så man få göra spec. som "fattig student", ha,ha..Kan se dig Filippa i full fart med "Din Bästa kompis Superrent"och hoppas nu,att du känner dig trygg i ditt nya,rena no-bugs hem!!Du är ju rolig....Ser fram mot lite bilder från lägenheten när ni kommit iordning.Ha det så bra så hörs vi snart igen.Det är verkligen stor skillnad på kontakt-möjligheter nu mot när jag bodde i Texas-75-76, då var jag Låååångt borta för mina föräldrar. För oss här hemma känns ni nästan lika nära som Uppsala...
Många och hårda Mamma-kramar!!!

2013-08-19 @ 16:17:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0