Welcome week och sjukstuga

Jag lyckades stå emot Willes killbaciller fyra dagar men igår, tisdag, var det min tur att vara täppt och febrig och ligga i sängen största delen av dagen. Hade kunnat hålla mig uppe men kändes onödigt inför stundande inspark och födelsedag. Vilan hjälpte för idag vaknade både jag och Wille och kände oss hyfsat friska och åkte iväg till en av de två obligatoriska eventen som vi måste gå på. Var mest bara en massa info om grejer som vi behöver känna till angående kurser, poäng, boende men också vad som händer om det kommer en tornado eller jordbävning eller hur man bäst gömmer sprit om man bor på Residence Halls där sprit är förbjudet på rummet. Vi fick också information hur man som minderårig ändå kan dricka ute på barerna. Man behöver vara 21 år för att får dricka men i Champaign får man redan som 19åring komma in på barerna och i Urbana får man komma in redan som 18åring. Kändes lite udda att universitetet informerade kring detta men de var samtidigt väldigt nogranna med att informera kring säkerhet på Campus. Efteråt gick vi och käkade lunch tillsammans med Linnéa från Uppsala. Blev mexikanskt på något ställe på Green Street som är huvudgatan på Campus. Fick rejäla portioner och grymt god guacamole! 
 
 
 
Nu är vi hemma och vilar inför eftermiddagens och kvällens event. Vid kl.16 ska vi på en välkomsmottagning, antar att det är lite som den vi gick på i Uppsala på Universitetshuset när vi var nya där för två år sedan. Sedan kommer det vara någon typ av "party" mellan 18-21, gratis mat så det tackar vi inte nej till ;) Därefter kommer det vara någon typ av late night shopping mellan 21-23.30 med bussar som går mellan campus och the market place där det kommer bjudas på extrapriser och lite tilltugg, nomnom! 
 

Kommentarer
Postat av: helena malmqvist

HIP-HIP HURRA!!!! Många och hårda Grattiskramar på din 23-årsdag!!Världens vackraste och bästa dotter!!!
Så skönt att höra att ni båda mår bättre men det är så typiskt att bli förkyld när man träffar på nya baciller & virus.Ni fick säkert det på resan el.hotellet för efter Filippas Super-rengörning kan det inte finnas en enda bacill/virus kvar!!?? Air-condition brukar oxå göra att man ständigt känner sig täppt och snuvig, tänk på det.Det låter som ni har det bra och full fart på "roliga-sociala-mat&dryck"upplevelser, härligt!! Hoppas du får en toppen födelsedag och att du känner mina kramar och tankar till dig!Sköt om Er till kropp&själ och ha de så gott!L.Y!!!! Mamma

2013-08-22 @ 08:34:01
Postat av: helena malmqvist

Är du vaken??? Hoppas du sett min GRATTIS-hälsning!!!som jag skickade imorse / mitt-i natten men kunde inte hålla mig. Tänker på dig!Ha en solig & rolig 23-årsdag! Puss & Kram!!!!

2013-08-22 @ 17:09:42
Postat av: Ulrica

Grattis goaste finaste Filippa.
Hoppas allt är bra och att ni trivs .
Stor kram från kusin Ulrica

2013-08-22 @ 22:42:43
Postat av: Pappa Göran

Skönt att ni är bättre..jA det är en del som är olika sweden.Här händer också konstiga saker...
som att AIK torskade mot ...Sandviken????
Lördag ska jag åka på Drag-racing i Tierp.Och sen blir det 400årsfirande av Johan på söndag. Hoppas att allt fortsätter att vara bra med er,och grattis Filippa...Jag fyllde 40 när jag var i USA andra gången...Kram till er båda FAR

2013-08-23 @ 19:45:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0