Urbana-Chicago-Orlando-Miami Beach

Fredag:
 
Efter att ha sovit ut ordentligt tog vi ett varv runt kvarteret och körde sen till mataffären som låg fem minuter bort. Med tanke på kommande Thanksgiving hade vi en hel del att handla och vi märkte ganska snart att det uppstod vissa komplikationer. Även om vi fyra har hängt ihop en hel del så var det första gången vi var i en mataffär tillsammans. Inte helt lätt att besluta vad vi skulle äta under veckan då alla verkade ha olika vanor. Vi fick kompromissa och diskutera många olika varor men för Thanksgiving bestämde vi att tjejerna fick vara ansvariga för kalkonen, Clement stod för efterrätten och jag skulle fixa en potatissallad. 
 
Efter lunch bestämde vi oss för att åka ner till ranchen och slå lite golfbollar. Filippa och Cattis har båda grönt kort och Clem var tydligen duktig med 6 i hc men jag har ju aldrig spelat. Eller ja, jag har spelat minigolf och varit på en ranch en gång när jag jobbade som personlig assistent. Den gången slog jag först upp en grästuva på två kilo som jag fick gå ut och hämta medan 30 personer stod och tittade på mig. Nästa "slag" tappade jag klubban i svingen och efter 40 meters flygfärd var den nära på att ha ihjäl en gammal man. Killen som jag var assistent åt skrattade så han grät, pekade på mig och ropade "DU SUGER! DU SUGER!" i två minuter innan jag bestämde mig för att få in honom i bilen, åka därifrån och aldrig visa mig i närheten av en golfbana igen. Jag var med andra ord lite skeptisk till att stå och slå på en så här fin golfbana men samtidigt så kunde det ju inte gå sämre än första gången och de tre andra ville spela.
 
Med lite vägledning och inspiration från de andra så gick det betydligt bättre den här gången och vi fick allihopa på en del bra slag. Jag var imponerad av Clem, men framförallt av tjejerna som tydligen inte hade spelat på många år. Två hinkar senare stod vi och puttade ett tag, tittade på andra som spelade och njöt av de 25 graderna i luften.
 
På kvällen drog vi igång grillen (generellt jäkligt gott kött här i USA), drack margaritas (gissa om Filippa och Cattis har sett fram emot det) och spelade beerpong.
 
 
Lördag:
 
- "Vad säger ni om att spela 9 hål idag?", frågade Clem när vi satt i solen och åt frukost. Tjejerna tyckte det lät bra och med lite bättre självförtroende efter gårdagen tänkte jag att det kunde vara kul att testa spela på riktigt. Vi fyllde bilen med golfbagar, drog på solglasögonenoch styrde ner mot receptionen. Det började bra med att jag nästan råkade försäga mig till personalen att jag aldrig spelat förut. Dock så gick hela rundan faktiskt väldigt bra för oss alla och viktigast av allt, det var riktigt kul att spela. Man är ute i friska luften, har något att snacka om hela tiden, man får motion och själva spelet var grymt kul! Självklart missade både jag, tjejerna och även Clem totalt vid flera tillfällen men det var bara att ta nya tag. Par var 36 för de 9 hålen och jag gick runt på 60. Jag har ju egentligen ingen aning alls om hur bra det är, men jag gjorde par på två hål och Clem var imponerad.
 
När vi hade åkt runt i våra golfbilar och slagit några timmar drog vi tillbaka till huset och käkade middag. Vi hade snackat om att åka till Miami Beach ett par dagar under veckan och under middagen klubbade vi igenom beslutet. Alla var överens om att två nätter i Miami Beach är bättre än en så vi bokade ett hotell på en tvärgata till Oceans Drive för söndag-tisdag. Under resten av kvällen packade vi och såg filmen "Flight" med Denzel Washington.
 
 

Kommentarer
Postat av: Kalle

Det låter som att livet leker i Florida, grillning, golf och Miami Beach. Vi får ta en runda sen i sommar, så har jag gott tid att träna. :)

2013-12-08 @ 23:31:05
Postat av: Kalle

Låter som om ni har det trevligt "over there"! :)

2013-12-09 @ 18:17:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0