Söndagskväll med psykologiboken och hemnet

Det där med att ha söndagsångest har jag aldrig riktigt förstått mig på, jag tycker om söndagskvällar, som den här söndagskvällen. Har haften riktigt skönhelg med tjejmiddag i torsdags, födelsedagsfest för Becky (en av de amerikanska tjejerna) i fredags och igår hade vi en riktig slappisdag i sängen med home delivery pizza och Walking Dead på Netflix. Sjukt nice med att få maten lämnad av dörren, speciellt med tanke på att första höstovädret drog in igår med några brutala regnskurar och en hel del åska. Även om det inte är lika kallt som ni har det där hemma så märks det att hösten är på gång här också. Idag när jag var ute och joggade var det både långbyxor och långarmat som gällde! Fast jag måste erkänna att både jag och Wille har vissa dagar längtat lite efter hösten eftersom det har varit så himla fuktigt och kvavt här!
 
Jag och Cattis, redo att visa vad Illinois går för!!
 
En annan grej är att jag är lite nervös inför nästa helg, då ska vår skola hålla i en regatta. Det är 8 - 10 universitet runt omkring i Illinois och grannstaterna som har en gemensam tävling varje år med regattor på helgerna. För en vecka sedan åkte jag och Cattis till Iowa för att representera University of Illinois tillsammans med tre killar från klubben. Det blev en av de märkligaste resorna i mitt liv. En av killarna var från Kina och är inne på sitt femte år på universitetet men läser fortfarande kurser på nivån för dem som läser andra året. Hans namn var så svårt att uttala så vi kallade honom Alfred istället. Alfred hade extremt lång naglar och ett skägg som ingen brytt sig om att sköta. Alfred hade dessutom en tendens att skratta vid mycket olämpliga tillfällen och försvann så fort vi vände ryggen åt honom. Han hotade med att kastera en av de andra killarna från klubben när han skrattade lite åt Alfred. Jag och Cattis tyckte lite synd om Alfred som vi misstänker har någon typ av handikapp. Ja, jag skulle kunna skriva hur mycket som helst om den där helgen men jag kan sammanfatta det med att jag och Cattis kapsejsade på andra varvet på första racet och sedan blev det storm så ur seglingsynpunkt blev det inte något toprace för oss. Men vi var glada och vinkade till alla andra båtarna medan vi guppade omkring i vattnet bredvid vår upp-och-vända båt. Ingen annan tyckte att det var kul utan var superseriösa med resten av racet. Vår chaufför var dessutom någon typ av Cocodile Dundee med pilbåge och macheter i bilen så vi fick milt uttryckt ett smakprov på den amerikanska vapenkulturen.. Hur som helst, de två svenska blondinerna kommer göra ett nytt försök att göra succe ute på sjön nästa helg!
 

Lugnet före stormen kl.8 på morgonen
 
 
Nu ska jag försöka beta av ytterligare några sidor i min bok om social psykologi och sedan drägla över lite hus på hemnet innan det blir dags att sova. Hoppas ni får en bra start på veckan imorgon! Pussar & kramar!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0