Tiden går fort!

Hej!
 
Det är helt otroligt hur snabbt tiden går. Vi har redan haft vår första tenta och kommande två veckor har vi ytterligare tre så kallade midterms (tentor i mitten av terminen). Vi har med andra ord snart gått igenom en fjärdedel av årets totala plugg.
 
Jag funderade på vad jag skulle blogga om idag och tänkte först att det inte hänt så mycket sen sist. Men vi har ju bokat en Mexikoresa över nyår och dessutom en resa till Orlando över Thanksgiving. Den 30/12 flyger vi till Cancun där vi via buss tar oss vidare till Playa del Carmen. Hotellet ser riktigt nice ut, stranden har fått väldigt bra betyg från tidigare gäster och det finns ett brett utbud av olika restauranger som ingår i vår all-inclusive. På tal om mat så behöver inte faster Mona eller någon oroa sig över våra matvanor. Vi lagar 9 av 10 måltider hemma och när vi väl äter ute så försöker hålla det nyttigt. Exempelvis har vi fortfarande inte ätit någon pizza i USA och bara två hamburgare var. Ganska duktigt vill jag påstå med tanke på det extrema utbudet!
 
Självklart måste jag skriva om resan till Orlando också. Denna bokades igår kväll när vi hade Cattis och Clement hemma hos oss. Clements släkt köpte för några år sedan ett hus c:a 20 minuter från downtown Orlando. Han hade pratat med sina föräldrar och tydligen kunde vi hyra huset i princip gratis under Thanksgiving-veckan. Även om flygbiljetterna var betydligt dyrare än i vanliga fall så hittade vi till slut ett bra alternativ där vi kom hyfsat billigt undan. Tydligen ligger huset i någon form av golfkomplex så vi kan spela golf och hyra såna där små golfbilar väldigt billigt. Ska bli kul att prova, jag har ju aldrig spelat förut.
 
 
 
Husets framsida.
 
 
Efter en termin med mycket plugg kan jag tänka mig att ligga i den privata poolen och dricka en bira eller fyra.
 
 
Tanken från början var att jag under Thanksgiving skulle åka och hälsa på min kompis Tomas som gör en utbytestermin i Florida. Nu möter han upp oss i Orlando istället och bor några dagar i huset. Ska bli riktigt kul att se den lilla mannen. 
 
Jag måste fortsätta att plugga strax men tänkte skryta lite mer först. På den första tentan fick jag det högsta möjliga betyget, A+. Kan erkänna att jag hade pluggat ett antal fler timmar än Filippa som har slitit hårt med sin psykologikurs. Trots detta var hon bara någon poäng bakom mig och fick ett A. Båda var innan tentan väldigt osäkra på svårighetsgraden så det var kul att se att man genom hårt arbete kan få bra resultat trots språksvårigheterna. 
 
Till min bror som undrade ifall vi kunde filma runt campuset lite så kan jag säga att jag har funderat på detta. Ska försöka göra det så snart som möjligt så kan jag slänga upp det på youtube sen.
 
Avslutningsvis lyckades jag bränna halva mitt ansikte ganska svårt förra helgen. Det kändes inte som att solen var så stark men att ha den rakt från sidan i fyra timmar under en amerikansk fotbollsmatch satte sina spår. Tur att jag hade solglasögonen på mig i alla fall, såg ju inte alls ut som en idiot när halva ansiktet var knallrött förutom runt ögat och ett streck som gick mot örat..
 
Ha det så bra allihopa! Kramar

Kommentarer
Postat av: Pappa Göran

Grattis till resultatet. Visste att du skulle göra bra ifrån dig,det gör du alltid. Filippa var också duktig,grattis även till henne.Fint hus..GOLF?? Ja det är ju en boll,så varför inte....Lycka till!!
Här "rullar" det på, fullbelagt på "bedden" hade egentligen tänkt att stänga igen för den kommande vintern med det verkar som att folk är ute och rör på sig fortfarande.
I helgen ska jag delta i en Megaloppis i Solnahallen,hoppas att det blir givande.
Annars är det som vanligt här-bra.
Många kramar till er båda från Pappa Göran

2013-10-04 @ 21:23:40
Postat av: Anneli Richert

Hej och Grattis till er båda som klarar av plugget så briljant. Duktiga ni är <3 Och kul att läsa om era planer, resor osv. Tänk vilket år kommer ni ha, ett minne för livet! Lite avis blir man ändå när man läser om din solbrända..Här har hösten börjat på riktigt, kallt på morgon men som tur har vi haft soliga dagar så det blir lite varmare under dagen :) Jag ska göra ett nytt försök och skicka ett kort till dig och se om adressen stämmer men lite kul vad det när brevet som ni skulle få ramlade in genom brevlådan, vilken resa det hade gjort! Fazers blå måste ändå vara väldigt gott eftersom den kom inte tillbaka ;) Många stolta höstkramar till er <3 Ta väl hand om varandra <3 ps. mormor hälsar så gott och tänker på er varje dag <3

2013-10-04 @ 21:30:14
Postat av: Mona Richert

Så duktiga ni är, grattis till er båda för era bra tentor. Läser med spänning allt kul och intressant ni upplever just nu. Och beundrar er att ni pluggar på samt inte äter för mycket amerikansk snabbmat :) 25 okt åker jag med en väninna 4 dag till Nice. Kram från ett soligt Wäsby där höstfärgerna börjar komma.
Ha det fortsatt bra "over there".

2013-10-06 @ 14:53:07
URL: http://oneyearoverthere.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0