Två månader i USA

Idag är det nio veckor sedan vi kom hit till USA!


Hittat min lilla pluggoas
 
Påväg hem från bibblan
 
Vi har alltså varit borta från våra underbara familjer och härliga vänner i precis två månader. Det går bra, bättre än jag förväntat mig även om vissa dagar är jobbigare än andra så har inte den där akuta hemlängtan kickat in än (ta i trä) men jag har en känsla att så fort det närmar sig advent så kommer jag sitta och snyfta efter glögg, pepparkakor, skvaller om Idol och Sveriges mästerkock. Det jag nästan saknar mest är att bara kunna plocka upp telefonen och kunna ringa lite spontant hem eller till någon kompis.  

Vaknade med lite hemlängtan en dag så försökte fixa lite svensk frukost
 
Wille presterar i köket
 
På dörren ut ur parkeringshuset, gamla Bettan får man lämna i bilen när man ska göra stan och shoppa, annars är det okej att bära runt på vapen lite varstans.
 
Praise the Lord för home delivery när man går all in för en riktig slapparlördag!
 
Hemmafest med de andra skolorna på regattan förra helgen
 
Amerikanska Elin bjöd med mig när hennes Sorority hade Barn Dance utanför stan. Lada med hö, stor brasa ute på backen, rutiga flanellskjortor och brutala drinkar för 3,50 dollar för alla underåriga 18-åringar.
 
Jag fick dessutom åka hölass!!
 
 '
Tror att logdans kan bli min  nya grej
 
 
Jag och mina pig tails på väg hem, 22.30 var logdansen över och bussarna kom och körde tillbaka oss till stan
 
Vi har varit lite klena med uppdateringar här på bloggen, men det kanske ni ska vara glada för trots allt, det betyder ju att vi har fullt upp med annat som händer utanför webben. Vi har precis avslutat midterm perioden och skrivit alla våra tentor för den här perioden vilket känns riktigt bra! Det har varit lite klurigt att plugga när man läser flera kurser parallellt jämfört med hur det är i Uppsala. Fast vi har inte bara pluggat, vi har hängt ute och käkat hamburgare med lite kompisar, Wille blev matchhjälte på fotbollen i början av veckan och jag har både varit på Barn Dance med ett Sorority (en klubb för tjejer, lite som en nation) och representerat skolan i regattan som vi hostade förra helgen. Jag och Cattis gjorde succé men på grund av några smärre regelmissar så plockade vi tyvärr inte hem så många poäng till skolan.. Men vi kapsejsade i alla fall inte den här gången!
 
Engelska Kathie och Cattis riggar båtarna
 
 
Det bästa med regattan var det totala överflödet av beagles, dounots, hamburgare, korvar, potatissallad, kakor, tårtor och snacks. Jag var mer än nöjd över att ha byxor med resår i midjan den dagen!
 
Imorgon kommer dagen som vi alla väntat på, the one and only Tomas, kommer på besök från soliga Florida. Här har det hunnit slå om till höst och varierar mellan 12-18 grader på dagarna vilket jag faktiskt tycker är ganska skönt. Imorgonkväll har vi bjudit över lite kompisar hem till oss, blir väl en sväng ner på Green Street efteråt och spana läget. Jag är ganska trött efter en pubrunda med seglaklubben igår. På lördag är det football game, min första, är sjukt taggad men den börjar kl.19 så det blir att bylta på sig med varma kläder!
 

Coolaste DJs ever!
Under gårdagens pubrunda med seglaklubben körde vi karaoke och dessa herrer stod för musiken.

Hoppas allt är bra med er där hemma, även om jag inte haft någon akut hemlängtan så saknar jag er och
svenskt godis!  
 
Söndagspromenad med världens bästa Wille
 
 

Kommentarer
Postat av: Kalle & Anna

Kul att ni har det bra. Blogginlägget lästes @ Berns 00:51 Skål!

2013-10-19 @ 00:51:21
Postat av: olle

Hola! Det verkar ju som att ni har det fantastiskt bra, jag och mickan längtar mer än någonsin tills vi också åker. Bara några få veckor kvar nu. Lovar att köpa med oss godis till er och posta, sedan hoppas vi självklart att vi ses i Miami????
PÖSS

2013-10-21 @ 21:50:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0