En perfekt start på veckan

Efter en riktig slappishelg drog första riktiga skolveckan igång idag. Ingen ledig måndag denna vecka och idag var sista dagen att byta kurser. Jag och Wille läser tre av fyra kurser ihop, en om utvecklingsländer som känns ganska basic men ändå allmänbildande kring varför vissa delar av världen är rikare än andra, befolkningstillväxt och andra problem. Sedan läser vi en kurs som heter Business Location Decisions och handlar om det som den heter, hur olika företagsbeslut påverkar olika områden, gör ganska mycket kopplingar till nationalekonomi. Den sista kursen som vi läser ihop heter Society and Leisure och handlar också är ganska allmänbildande. Utöver dessa läser Wille en finanskurs om Real Estate och jag en psykologikurs i Social Psykologi som faktiskt är riktigt intressant. Förhoppningsvis ska vi dessutom klara av lite amerikansk historia sista halvan av terminen. Sådär, nu har ni lite bättre koll på vad det faktiskt är som vi kommer läsa under hösten!
 
Men som sagt, efter en riktigt skön helg med en amerikansk hemmafest i ett enormt hus i fredags (det var precis som på film fast det lukade lite mer svett och var brutalt varmt!), slappislördag och skön fredag med lite fotboll, plugg och löpning så har den här måndagen varit riktigt bra! Jag tycker att det börjar kännas mer som "hemma" med lite rutiner. Wille hade lång skoldag idag men jag passade på att smita till ena gymmet och låg i solen och läste ikapp lite innan Cattis kom förbi och vi simmade en kilometer. 
 
Röda platskoppar i sitt esse!
 
 
Det var snowboard- och skidklubben som bjöd in till festligheter i fredags
 
 
Jag och Cattis ute på verandan 
Hamburgestället på baksidan av vårt hus har gudomligt gode milkshakes!
 
Måndagshäng vid poolen, helt okej!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Kalle

DQ hade fantastiska sundaes och milkshakes när jag pluggade i USA för tio år sedan! :)

2013-09-14 @ 08:38:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0