Vart tog tiden vägen??

Fråga mig inte vart tiden tog vägen, men tydligen är det redan 20 september och jag har ingen aning om tiden kunde gå så här fort? Den senaste veckan har det varit mycket plugg, det är inte svårt utan mest bara mycket saker som tar tid att göra och som måste göras och så är det klart att det går något långsammare när man ska läsa på engelska jämfört men svenska men hoppas på att man kan speeda upp det lite.
 
Nu är det fredagskväll här, Wille ligger i soffan och njuter fortfarande av segerns sötma från gårdagens överlägna vinster i Beer Pong. Det var två franska tjejer, Sarah och Aurore, som fyllde år och bjöd in till lite festligheter. Alla gäster var ombedda att ta med en maträtt från sitt hemland så jag och Wille hade fixat laxsnittar på Wasa knäckebröd och såklart en flaksa väl kyld Absolut vodka som serverades med tillhörande snapsvisor. Var en mycket lyckad fest med många härliga människor.
 
Bild från gårdagens kalas med födelsedagsbarnen längst ned
 
Bortsett från plugget har det varit ganska lugnt. Förra helgen var jag och svenska Cattis iväg och seglade med universitetets seglingsklubb. Bortsett från att vi fick en 18-årig tjej med oss i vår båt som visste allt och hela tiden hade en historia som var lite värre än det man själv nyss berättat och lite snålt med vind så var det en riktigt lyckad dag! Jag hade tänkt följa med och segla imorgon också men inser att jag behöver nog stanna kvar hemma och komma ikapp med lite läsning.
 
En mycket liten sjö i ett litet samhälle med en stor fabrik som luktade tusen
gånger värre än pappersbruket i Lessebo!
 
Bilresan hem från seglingen gick genom majsfälten och i bilden spelades
arabmusik på högsta volymen eftersom vi åkte med två marockanska killar
 
 
Ingenjörsbibliotektet som ligger fem minuter från oss, stället där jag oftast pluggar
 
 
Wille omgiven av diverse exotiska forntidsdjur och en rejäl älg i taket
inne i byggnanden där vi läser geografi
 
 
Fick för oss att vara lite internationella och testa det koreanska köket till lunch en dag,
minst sagt en upplevelse som smakmässigt tyvärr inte levde upp till förväntningarna
 
 
Den här lilla rackaren satt på och väntade på mitt cykelstyre när jag skulle cykla hem från skolan
 
Wille köpte idag en cykel från en fransk kille som vi träffat ute och som skulle flytta hem till Frankrike igen, så nu ska vi testa vad cykeln går för och rulla ner till stan för att gå på ett ställe som heter Joe´s och käka hamburgare med lite kompisar från igår. Tanken är att det ska bli en tidig hemgång, men det återstå att se..!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0