Samlar tentakraft och tuffar på

Solen skiner och det är ännu en dag med -14 grader. Om drygt tre veckor är det dags för finbesök av våra kära mammor, Amanda och Victor. Hade väl tänkte att vi skulle få njuta av NY med vårjackor och gympaskor, men så länge vi får sol så är jag mer än glad! Det känns att vi har varit iväg länge från alla nära och kära nu så ser verkligen fram emot Spring Break!
 
Snökaos med åska som drog in härom veckan
 
Just nu så märks det på de flesta här att många är lite trötta, det är kallt och första tentaperioden har dragit igång. Vi har midterms både på fredag och tisdag, och Wille ha dessutom en på måndag så den här helgen blir det nog mest att hänga på bibblan. Skolan gjorde ett tappert försök att höja stämningen genom att ta hit Ellen Degeners och sända hennes show från vår quad (den stora gräsplanen som är mitt på campus). Det skulle börja vid kl.15 så vi var där strax före tillsammans med alla kändishysteriska amerikaner. Gräsplanen förvandlades snabbt till en enorm gjyttjepöl och efter en timme utan Ellen i sikte gav vi upp och begav oss åter till våra böcker. Det fanns de som var tappra nog att klä ut sig till filmkaraktärer och tävla om gratisbiljetter till hennes ordinerie show i LA. Blev tydligen Jokern som tog hem vinsten. 
 
Många glada miner när Ellen DeGeners kom til stan
 
Det gäller att ta tillvara på allt i tuben när Kalles är en bristvara!
 
För att bota hemlängtan som ibland smyger sig på gick jag förbi en internationell Gourmetbutik som ligger en liten promenad bort, och lyckan var total när jag gick hemåt med två tuber Kalles, knäckebröd, riktig ost, Ballerina-kex, pärlsocker (intalar mig att jag ska baka bullar när tentorna är över) och svenskt risgryn (ja, det får bli tomtegröt till påsk istället!). 
 
Hoppas ni mår bra där hemma, vi tänker mycket på er!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0