Vår?

Det kanske låter lite som en Disneyfilm men jag vaknade faktiskt i morse av att fåglarna kvittrade utanför fönstret för första gången det här året. Jag flög upp (nåja..) ur sängen för att kolla termometern. -9C, det börjar bli varmare! Känns som att vi har haft mellan -20 och -30 i evigheter, men det är ju bara fem veckor sedan vi kom hem från Mexiko. Under dagen idag har det varit nollgradigt och det är i alla fall en enorm skillnad mot -30C så det har varit riktigt skönt.
 
Vad har hänt annars? Vi har pluggat, varit på någon fest, lagat käk, diskuterat magister/masterutbildningar och vi har båda två blivit nominerade till Alpha Lambda Delta. Vad är då detta? Jo, det är en organisation med behörighetskraven att man ska studera på universitetsnivå på heltid, uppnå ett GPA (betygssnitt) på minst 3,5 av 4 och att man ska vara bland de 20% bästa studenterna i alla sina kurser. Tydligen är det bara runt 5% av alla studenter på universitetet som uppnår detta så det var jättekul att vi båda blev nominerade!
 
Efter att ha haft alltför mycket strul med min gamla telefon så köpte jag för några veckor sedan en ny Iphone 5s. Jag har varit riktigt nöjd med telefonen förutom en stor detalj. Fanskapet till elektronik har haft stora problem att ladda batteriet fullt. För två dagar sedan gick det inte att ladda överhuvudtaget och telefonen dog efter timmar av försök att fixa problemet. När jag klev in hos Apples återförsäljare på campus kliade de sig i huvudet och berättade att jag absolut inte var den första som kommit in med samma problem. De hade ingen lösning eller teori om varför telefonen uppträdde så här men de tyckte att jag skulle köpa en ny laddare för 60 dollar (!!). Tack men nej tack sa jag och ringde Apples support med de få procent av batteri som jag hade kvar. Tydligen hade de för många månader sedan stora problem med laddare som de var tvungna att kalla tillbaka och de misstänkte att jag var en av de otursdrabbade som fått en av de laddare som man missat att byta ut. Hur som helst så ska de skicka en ny laddare till mig kostnadsfritt så nu är det bara att hoppas att den fungerar som den ska. Frustrerande när man kan låsa upp telefonen med sitt fingeravtryck, spela in video i HD-kvalitet och massa annat men inte har möjlighet att ladda..
 
När jag försökte ladda telefonen via datorn hann jag lägga in lite bilder så här kommer några stycken:
 
 
 
Jag och Martin testar ett franskt ölspel. Svårt men jäkligt kul.
 
Matt visar hur man dricker en öl på under två sekunder. August som läser teknisk fysik i Uppsala ser måttligt imponerad ut till vänster.
 
 
Med ett 1,5 meter långt sugrör var det kul att dricka ur folks ölglas och se hur mycket man fick i sig innan de märkte. Sammanfattningsvis blev det en rätt blöt kväll.
 
 
Filippa har fått in en riktigt bra rutin där hon sitter på bibblan från 9 varje morgon fram till eftermiddagen. Jag har svårt att plugga bland folk som rör på sig och snackar så jag föredrar att sitta hemma. Det blir ju lätt att man gör annat (som att blogga till exempel) men nu ska jag sätta igång att plugga min statistiska analys och finansiella planering igen. 
 
Hoppas att ni mår bra allihopa!
Hårda kramar från oss

Kommentarer
Postat av: Anneli

GRATTIS till er båda för nomineringen ! Kul ! Duktiga ni <3 <3 mammahjärta är sååå stolt ! Jag gick också till jobbet här om morgonen och fåglarna kvittrade som bara den .. men skillnad för er har det inte varit någon riktig vinter alls.. hmm..det är inte för sent än v.9 är ju sportlov ! Lycka till med telefonen.. jag är nöjd med min :) Kramkram <3

2014-02-12 @ 21:56:32
Postat av: Mona Richert

Hello!
Är det tur eller skicklighet att ni hamnar bland de bättre?!! Skojade bara.... jättekul att det går bra för er, det sporrar ju att plugga vidare. Idag har vi som ni Valentin (alla hjärtans dag) den brukar väl uppmärksammas ganska bra i USA. Tänk vad ni upplever mycket, har ni funderat på hur livet i Sverige kommer att se ut då ni återvänder. Det är ju lång tid kvar så.... Ha det sååå jättebra tills vi hörs nästa gång. Kram Mona

2014-02-14 @ 23:23:21
URL: http://oneyearoverthere.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0