Gräsänkling

Att åka på utbyte ihop har väldigt många fördelar men också ett fåtal nackdelar. En av de få nackdelarna är att man inte har samma behov av att träffa andra människor då man alltid har varandra. Den här helgen är jag gräsänkling då Filippa är i Chicago och det kan innebära att man blir lite rastlös och får svårt att hitta på något att göra.
 
Jag började min helg (något bakfull efter torsdagens beerpong) med att bara ta det lugnt hemma under fredagen. Käkade, kollade på en film, läste ett par timmar, såg en dokumentär om Linkedin och bara slappade. Under kvällen tog jag en promenad till Murphy's där jag kvällen innan hade glömt mitt bankkort. Jag är fan lite orolig att jag håller på att bli senil för det här var andra gången i rad som jag glömde mitt kort där. Ni som känner mig vet att jag aldrig har tappat bort nycklar, telefon, kort eller annat så detta är lite oroväckande. "Nu var han jättefull igen" tänker säkert en och annan och det hade jag kunnat säga om jag var, men så var inte fallet. Stämningen på Murphy's var hur som helst god och jag var varm efter den långa promenaden så jag tog en öl i baren innan jag knallade hem igen, den här gången med alla kort i plånboken.
 
Nu under lördagen har jag skypat med pappa och även en kort stund med mamma. Nu ska jag strax iväg och spela inomhusfotboll med ett gäng och efter det är jag bjuden hem till Linnea på lussekatter och glögg!
 
Till sist, vad äter då en gräsänkling? Hittills har det blivit linser, morötter, havregrynsgröt, kålrot, majs, pepparrot, och rätt mycket frukt.
 
 
 
Jag bara skojade, här är min frukost:
 
 
Trevlig helg! :)
 

Kommentarer
Postat av: Anneli Richert

Hej :) Det finns ljus i mörkret, kom hem idag kl 15.30 och det var ljust !! Helt underbart !! Fick riktiga vårkänslor <3 Hoppas du klarade dig helgen utan Filippa och att hon är åter vid din sida ;)..Och hoppas magen mår bättre...hmm din frukost verkar vara en riktig "bomb" för magen..PUURO är bättre ;) mammakramar

2014-01-28 @ 17:17:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0