Julafton var inga problem medan Fettisdagen blev lite tung

302 dagar.
 
När vi kommer tillbaka till Sverige kommer vi har varit borta i 302 dagar. Idag är det 202 dagar sedan vi satte oss på planet och flög till Chicago. Det betyder ju då såklart att idag är det 100 dagar kvar tills vi kommer hem!!
 
12 juni kommer vi hem. Hem till Sverige, hem till familjen, hem till alla kompisar och hem till falukorv och riktig filmjölk! Oavsett hur häftigt det är att vara här, oavsett hur mycket konstiga, roliga eller lärorika saker vi får vara med om här så kan jag inte neka till att jag faktiskt saknar Sverige. Saknar hemma. Efter att sedan studenten inte ha bott på samma ställe i mer än 10 månader så längtar jag lite efter att landa lite på en plats. 
 
 
Förövrigt så är det fortfarande kallt här. Igår låg det på stabila -15 medan det idag kröp upp till 0 gradigt innan det snabbt vände ner till -10 igen så fort det blev mörkt. Kyla är ju i och för sig inget som jag brukar tycka illa om, men i vanliga fall så bor man i ett hus som är isolerat och inte har en rejäl springa under ytterdörren som resulterar i att det är runt 15 grader varje morgon när vi kommer ut i köket. Friskt! Stackarna är ju inte riktigt vana vid den här kylan så det är väl inte så konstigt att hus och annat inte är gjort för det här vädret. Dock är ju studenter totalt sinnesförvirrade och knallar omkring i shorts och collegetröjor när det är såhär kallt. Här om dagen var skolan tvungen att lägga ut bilder och texter om hur man ska klä sig eftersom många studenter drabbats av frostskador.
 
Skolan får rycka in och lära vilsna 18-åringar och kineser hur man klär sig-
"Jeans are not waterproof" 
 
 
Ikväll är Wille iväg och träffar lite kompisar. I brist på semla såhär på Fettisdagen så har jag gjort egen müsli smaksatt med honung, kanel och svensk kardemumma!! Nästan så jag längtar till att kliva upp imorgon bara för att få äta frukost!
 
Så glöm inte, om 100 dagar ser vi fram emot röda mattan, symfoniorkester, kanske lite fyrverkerier och en massa kramar!
 

Kommentarer
Postat av: Mona Richert

Go kväll! Här är det mitt i natten har lite svårt att somna efter att ha varit inne i stan o ätit på ett nytt ställe heter BROMS och logger på Östermalm. Ett glatt gäng "damer " gick sedan och såg Jonas Gardells på Maxim. Sedan hem till Gunilla för ett glas vin. Tur att en körde bil så jag kom lugnt o fint hem.
-ja tänk att ni "bara" har 100 dagar kvar och att ni dessutom får över lite svenskar och till NY allesammans, vad kul.
Magnus o jag planerar ju också en resa till NYden blir nog i april/maj, vi får höra ni kan ju ge tips.
Nu hoppas jag John Blund kommer snart!
Måste erkänna Filippa,! Jag åt upp semla nr 2 samma kväll :)
Kram o ha det jättebra

2014-03-07 @ 02:13:55
URL: http://oneyearoverthere.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0