Skinnpaj på och snabbast vinner

Idag har vi njutit av vååårsooolen! Åh vad underbart!
 
I eftermiddags hade vi en av de sämsta proven någonsin, vår lärare fick för sig att köra ett speed-test som tenta, det vill säga, man tar med fler frågor än vad det finns tid till för att hinna med att svara påalla. Detta var dessutom en tenta i statistik med mycket att räkna och förklara. Drygt 60 frågor på 80 minuter. I think this was ridiculous var det enda jag fick fram efter tentan och det sa jag rakt ut till läraren också. Orkade inte bry mig om att man absolut inte kritiserar lärare i det här landet. Han är dessutom kines så han är väl ännu mindre van vid att någon ifrågasätter det som läraren gör eller säger. Tydligen tog han åt sig för 10 minuter efteråt fick jag mail där han bad om ursäkt för tentan och ska ge alla 10 bonuspoäng på resultatet. Något otippad respons men glad att han lyssnade.
 
'
Bild från quaden i somras, just nu är det något mindre grönt och lite mer gjyttjefält
 
Vi försökte att inte tänka mer på det och satte oss istället vid quaden och njöt av solen med varsin smoothie i handen. Var så varmt att vi utan problem kunde sitta i t-shirt och gotta oss (Wille skrev i och för sig klart en läxa, men jag satt mest och njöt). Sprang på Linnéa som skulle möta upp amerikanska Cristina för lite mat. Wille hade redan haft kontakt med Martin om att det är tisdag och tisdag innebär halva priset för alla hamburgare på Joe´s. En timme senare satt vi ett gäng på 10 pers på Joe´s och njöt av burgare som både är billiga och goda!
 
Livet är rätt gott ibland!
 
 
Hamburgare på Joe´s
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Mickan

Bra att du sa till Flipp! Lärare alltså, förstår inte vad de tänker med ibland.

2014-03-14 @ 19:14:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0